fredag 11. januar 2008

Handleliste fra himmelen

Er du blandt de som vrir hjernen når du er ute og handler mat? Da er du ikke alene. Impulskjøpere, som først kikker i butikkhyllene og deretter hanker inn varer de slett ikke trenger, er forbausende mange. Selv ergret jeg meg grønn over at jeg aldri husket helt hva jeg trengte før en enkel liten metode kom dalende ned fra en sky.

Solans metode går kort fortalt ut på å sjekke 6 punkter, gjerne på fingerne, og se om du har alt du trenger innen hvert punkt. Det forunderlige er nemlig at dersom en selv begynner å huske hva en faktisk trenger så trenes hjernen opp til å vite akkurat hva en faktisk trenger! Da blir handelen en fornøyelse fordi det er du som styrer varevalgene og ikke varevalgene som blir styr for deg.

Her er den universelle handlelista:
-Drikke
-Brød
-Middag
-Pålegg
-Frukt
-Kjøkken & badeartikler

PS! Pugg den så du er sikker på at den alltid er med deg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Selv lager jeg sanger. Her forleden gikk den sånn her:

Kattesnacks og skrubbemiddel til baaadekar. Søpleposer og polar-brød, telys og filttøfler til møblene. KOKOSBOLLER - nei! - KOKOSBOLLER - nei! KOKOSBOLLER NEEEEEEEEEEEEEEI

Insert operatic melody of choice.

Anonym sa...

hehe, listig! Men kan gå galt når du først kommer til butikken og skal slå opp i handlelista for full hals!?